Servicii
PSIHOLOGIE CLINICĂ
EVALUARE CLINICĂ ȘI PSIHODIAGNOSTIC

În cazul copiilor și adolescenților, o evaluare psihologică este utilă atunci când părinții își doresc să înțeleagă dacă dezvoltarea lor psihologică este normală sau dacă există motive de îngrijorare în legătură cu stările emoționale sau comportamentale ale copiilor.
Ca metodă de evaluare se alege jocul simbolic, jocul liber sau structurat și interacțiunea verbală, sau prin aplicarea unor teste specifice pentru evaluarea nivelului de dezvoltare. În cazul copiilor mai mari sunt administrate teste de autoevaluare. În cadrul sesiunilor de observare, este notată și relația copilului cu părinții, sau ai altor membri ai familiei. Discuția cu părinții cupinde colectarea datelor cu privire la istoricul copilului, locul nașterii și alți factori relevanți pentru dezvoltarea fizică și psihică, dinamica familială, problemele actuale, precum și motivul care a determinat efectuarea prezentei evaluări psihologice.
Prin evaluarea clinică se realizează:
- identificarea stărilor psihologice de sănătate şi/sau boală şi a mecanismelor psihologice de etiopatogeneză şi/sau de sanogeneză,
- identificarea factorilor psihologici cu relevanţă pentru învăţare şi contextul psihoeducaţional
- identificarea factorilor psihologici cu relevanţă pentru determinarea nivelului de dezvoltare al copilului, în prezent,
- definirea situației sau a problemelor concrete cu care se confruntă copilul în momentul evaluării și determinarea unui diagnostic corect a stării actuale,
- stabilirea unui plan de intervenție terapeutică.
INTERVENȚIA PSIHOLOGICĂ
Se realizează atât pentru promovarea sănătăţii şi dezvoltării personale cât şi pentru tratamentul tulburărilor psihice sau a tulburărilor care sunt implicate în procesul de debut sau dezvoltare a unor mecanisme psihologice.
PSIHOPEDAGOGIE SPECIALĂ
EVALUARE LOGOPEDICĂ
RAPORT LOGOPEDIC în urma rezultatelor obținute în urma testării.
- - anamneză
- - exexaminarea funcţiei auditive
- - examinarea auzului fonematic
- - examinarea motricităţii respiratorii
- - examinarea vocii
- - examinarea pronunţiei

INTERVENȚIA LOGOPEDICĂ
- Intervenție în TULBURĂRILE DE DEZVOLTARE A LIMBAJULUI
Tulburările de pronunţie
Tulburările de ritm şi fluenţă a vorbirii
Tulburările de voce
Tulburările limbajului citit-scris
- Intervenție în TULBURĂRILE DE COMUNICARE
Tulburarea de limbaj receptiv
Tulburarea de limbaj expresiv
Tulburare mixtă
Tulburarea de comunicare socială
- Intervenția logopedică la pacienții cu Traumatism craniocerebral sau AVC
TERAPIA ABA (ANALIZA COMPORTAMENTALĂ APLICATĂ)
Este un proces de aplicare sistematică a intervenţiilor bazate pe principiile învăţării cu scopul de a îmbunătăţi comportamentele adaptative și achiziţiile necesare adaptării la mediu a persoanelor.
Terapia ABA este utilizată cu succes în cazul:
- tulburării de spectru autist
- tulburării de hiperactivitate si deficit de atentie
- tulburării de stres post-traumatic
- tulburării obsesiv-compulsivă
- demență
- tulburării de alimentație
- tulburării de panică
- tulburării de personalitate borderline

CONSULTANȚĂ ABA (BCBA)
Realizarea planurilor de intervenție pe baza principiilor analizei comportamentale.
Specializarea unui analist comportamental este recunoscută internaţional de ABAI – Association for Behavior Analysis International și are la bază un task list ce se derulează pe parcursul a 320 ore de formare. Formarea se întinde pe o perioadă de minim 2 ani, în cadrul cadrul CLEMSON UNIVERSITY – BCBA Course Sequence Applied Behavior Analysis.
- Se efectuează o evaluare pentru identificarea ariilor deficitare, unde copilul întâmpină dificultăți, din punct de vedere- comportamental, al limbajului, nivel cognitiv autonomie, abilitati sociale, joc funcțional.
- Pe baza evaluarii, se întocmește planul de interventie, urmat de trainig-ul pentru terapeuți și părinți.
- Întâlniri cu echipa și cu familia la intervale regulate de timp pentru monitorizarea progresului copilului și pentru a actualiza planul de intervenție în funcție de nevoile actuale.
PSIHOLOGIE EDUCAȚIONALĂ, CONSILIERE ȘCOLARĂ ȘI VOCAȚIONALĂ PSIHOLOGIE EDUCAȚIONALĂ
- psihodiagnoza dezvoltării cognitive, afectiv-motivaţionale şi a personalităţii persoanelor aflate într-un context educativ/de învăţare-dezvoltare, evaluarea elevilor şi tinerilor cu CES***,
- optimizarea deciziilor privind alegerea carierei;
- intervenţii psihologice specifice pentru persoane aflate într-un context educativ/de învăţare dezvoltare.
- consilierea psihologică, asistenţa şi intervenţie psihoeducaţională în instituţii, organizaţii educaţionale;
