Nume:
Centrul de psihologie Beautiful Mind
E-mail:
contact@beautifulmind.ro
Telefon:
0731.746.681
Website:
https://www.beautifulmind.ro/#
Adresa:
Str. Alexandru Odobescu, nr. 68, Ploiești, Prahova
Facebook Google+

Centrul de psihologie Beautiful Mind

Detalii

   Înființat în 2016, centrul Beautiful Mind s-a dezvoltat continuu astfel încât în momentul actual a devenit cel mai mare centru de acest profil, din Prahova.

   Echipa Beautiful Mind a reunit peste 20 de specialiști cu aceeași viziune și dorință de a contribui la o dezvoltare sănătoasă a societății din care fac parte.

   Peste 1000 de copii au trecut pragul centrului, iar peste jumătate dintre ei au beneficiat de-a lungul timpului de programele de recuperare personalizate după nevoile fiecăruia dintre ei.

   Fiecare terapie are limitele ei, prin urmare terapeuții sunt formați sau se formează în cadrul echipei pentru a lucra după principiile metodei ABA, terapiei logopedice, neurofeedback, kinetoterapie, VML (Învățarea Verbală Motorie), lucrător prin arte combinate, terapii prin joc, terapii care vizează dezvoltarea psihomotricității, terapia de integrare senzorială și altele, astfel încât să se asigure o dezvoltare armonioasă și pe toate ariile dezvoltării.

   La Beautiful Mind am atras tehnologia de partea noastră, așa că în fiecare cameră de terapie se regăsește periuța Z-vibe, logopezii noștri sunt echipați cu dispozitive precum Casca Forbrain, Metronom, pături ponderate pentru reglare senzorială, aparatură pentru terapia cu neurofeedback.  

   Beautiful Mind este o poveste care se întâmplă în trei centre de terapie pentru aproximativ 100 de copii și adolescenți cu autism și alte tulburări de dezvoltare.

   Terapiile se fac doar în sistem 1:1, iar terapeuții lucrează după planuri de intervenție stabilite împreună cu coordonatorii în colaborare cu părinții, fiecare copil având un dosar în care se notează activitățile zilnice.

   Grija noastră nu se îndreaptă numai spre copii ci și spre părinți așa că ambele noastre centre au câte o terasă încălzită unde părinții pot să citească sau să socializeze în timp ce savurează o cafea/ ceai din partea noastră.

 

0731.746.681

 

Str. Alexandru Odobescu nr 68, Ploiești
Luni - Vineri - 8.00 - 18.00
Sâmbătă - 10.00 - 14.00
Duminică - închis


Str. Afinelor nr 15, Ploiești
Luni - Vineri - 8.00 - 17.00
Sâmbătă - închis
Duminică - închis


Str. Principatelor Unite nr 5, Ploiești
Luni - Vineri - 9.00 - 18.00
Sâmbătă - închis
Duminică - închis

 

Servicii

   Terapia ABA

   Analiza comportamentală aplicată (ABA) este o terapie derivată din știința comportamentului și teoriile învățării. Adică în ABA facem intervenții bazate pe principiile învățării cu scopul de a dezvolta sau îmbunătăți comportamentele de adaptare la mediu. Analizăm comportamentele copiilor noștri pentru a înțelege cum acestea funcționează, ce din mediu le provoacă și ce le întreține și cum se produce învățarea în cazul fiecăruia dintre copii. Facem asta pentru că știm că fiecare copil este unic și ce a funcționat în cazul unui copil care a afișat același comportament, este posibil să nu funcționeze și în cazul altui copil. Pentru că fiecare are propriul motiv să facă un comportament care arată la fel ca al altui copil (ambii se mușcă de mână dar fiecare pentru alt motiv).

   Analiza aplicată a comportamentului ne ajută să înțelegem cum funcționează comportamentul în situațiile reale de viață. Scopul acestui lucru este să creștem frecvența apariției comportamentelor pe care vrem ca al nostru copil să le afișeze (de exemplu să ceară funcțional când vrea ceva) și să scădem frecvența acelor comportamente care sunt dăunătoare și intervin în procesul învățării (să se lovească în cap când vrea ceva).

   Un program de terapie ABA ne poate ajuta copilul să:

   - Crească abilitățile de exprimare verbală și comunicare (prin programul de antrenament al comportamentelor verbale- verbal behavior);
   -  Imbunătățească atenția, abilitățile sociale și academice;
   -  Descrească apariția comportamentelor problematice;

 

   Care este dovada că terapia ABA chiar funcționează?

   Încă din anii `60 terapia ABA își dovedește eficacitatea în cazul copiilor cu autism iar până în prezent statisticile relevă faptul că acest tip de intervenție terapeutică este cea mai utilă în cazul recuperării copiilor cu TSA. Această metodă de intervenție se bazează pe mii de studii efectuate de-a lungul anilor. Asta înseamnă că ABA a trecut cu succes testele de utilitate, eficacitate și calitate. ABA dispune de diverse tehnici de intervenție, unele bazându-se pe antecedent (manipulăm evenimentele care sunt responsabile pentru apariția unui comportament) altele pe consecință (intervenim asupra consecințelor care apar după un comportament).

 

   Cum se desfășoară terapia în cadrul centrelor Beautiful Mind?

   Primul contact este cel mai important; ne cunoaștem și stabilim că putem forma o echipă care are un scop comun: obținerea unui copil fericit și adaptat. Îți povestim cum se întâmplă lucrurile la noi și ne asigurăm pe tot parcursul colaborării că lucrurile chiar se vor întâmpla așa cum am stabilit. Nu vom face previziuni asupra felului cum vor decurge lucrurile, prin urmare nu îți vom putea spune în cât timp va vorbi sau cât durează terapia.

  

   Pre-terapia este pasul următor, extrem de important și de care depinde mersul terapiei: terapeutul își construiește o relație cu copilul; află ce jocuri și activități îi plac, ce îl bucură, pe care îi place să le primească dar și pe cele pentru care ar fi gata să depună un efort.

   Cât durează pre-terapia? Ție cât ți-a luat să ai încredere că suntem echipa potrivită pentru copilul și familia ta? Cât a durat de când ai aflat de noi și până când ai decis să ne suni? Pentru copilul tău de ce ar fi altfel? Prin urmare, depinde de copil... poate o ședință, poate mai multe.

  

   Terapia propriu-zisă

   Terapia propriu-zisă este o continuare firească a pre-terapiei. În terapie, terapeutul permanent lucrează la consolidarea relației cu copilul, fapt care va duce la consolidarea relației dintre părinți și copil. În terapie se lucrează după un plan de intervenție care este personalizat în funcție de nevoile fiecărui copil și care este alcătuit de unul dintre coordonatorii centrului. Obiectivul principal al acestei intervenții este obținerea pe cât se poate a independenței unui copil atât în timp scurt cât și pe viitor.

   Abilitățile vor fi desfăcute în pași mici și foarte specifici și lucrați pas cu pas pentru ca împreună să ducă la abilități complexe pe care copilul să și le însușească și să și le introducă în repertoriul comportamental fără să mai fie nevoie de recompense.

   Toate se întâmplă cu blândețe și grijă pentru copil. Noi știm că ei vor crește și își vor aminti. Vrem niște viitori adolescenți și adulți cu o bună sănătate emoțională.

    Cât durează terapia? Terapia este un proces continuu de învățare și modelare comportamentală cu fiecare ocazie întâlnită în centru sau acasă. Prin urmare răspunsul se află în numărul de ore de terapie, în diagnosticul copilului, comorbiditățile știute sau aflate pe parcurs, vârsta la data intrării în terapie, implicarea familiei și profesionalismul echipei.

 

   Logopedie
 

   Logopedul evaluează și tratează tulburările de comunicare și vorbire. Tehnicile folosite ajută beneficiarul, printre altele, să-și îmbunătățească abilitățile de comunicare, prin intervenția timpurie asupra limbajului în direcția sprijinirii dezvoltării firești, terapia pentru îmbunătățirea articulării sunetelor și grupurilor de sunete, terapia care are în vederea vorbirea în fraze lungi, în care topica este respectată sau pentru îmbunătățirea fluenței în vorbire.

Logopedul intervine atât în tulburările de limbaj expresiv cât și receptiv.

 

   De câte ședințe este nevoie?

  Timpul necesar recuperării unei tulburări de limbaj depinde de câțiva factori printre care:

   - Vârsta copilului
   - Tipul și severitatea tulburării de limbaj
   - Frecvența terapiei
   - Existența unei condiții medicale
   - Medicația folosită pentru eventuale condiții medicale

Unele tulburări de limbaj care apar în copilăria mică se pot îmbunătăți odată cu înaintarea în vârstă, dar există și situații în care tulburarea persistă și în viața adultă, aceste persoane având nevoie de terapie de susținere pe termen lung.

La Beautiful Mind ne folosim de tot ce ne oferă tehnologia pentru a ne asigura succesul în terapie, așa că logopezii noștri folosesc casca Forbrain®.

Casca Forbrain® stimulează creierul, dezvoltă vorbirea, corectează tulburările de ritm și fluență și sprijină procesul de învățare și memorare, toate acestea având o influență și asupra stimei de sine a beneficiarului.

De asemenea, în toate camerele de terapie din centrele noastre se regăsesc periuțele Z-vibe pe care terapeuții le folosesc pentru a sprijini munca logopedului.

În echipa noastră se află și singurul terapeut VML (Învățarea Verbală Motorie) din judetul Prahova, format alături de fondatorul acestei terapii, Dr.  Elad Vashdi. Metoda VML a fost elaborată pentru intervenția în tulburările de coordonare motorie, în special pentru copiii și adulții cu apraxie verbală dar are succes pe toate tulburările de pronunție.

 

  Grupuri terapie 7 - 25 ani
 

   Unul din centrele Beautiful Mind este amenajat după modelul unei case complet funcționale, unde copiii și adolescenții cu autism și alte tulburări de dezvoltare/ sindroame genetice au oportunitatea să exerseze în mod real abilitățile de viață independentă. În cadrul acestui centru dispunem de zone de relaxare și o sală de sport. Odată cu înaintarea în vârstă și obiectivele în terapie se schimbă.

   Independența adolescentului și a adultului devine prioritară, iar independența persoanei cu autism începe cu abilitatea de a-și îngriji propriul corp. Obiectivul familiei în care există unul sau mai mulți adolescenți cu autism sau sindrom genetic (ex. Sd. Down) este ca aceștia să poată dezvolta abilități care să le permită să funcționeze în societate, să aibă un job și să ducă o viață cât se poate de normală, iar acolo unde acest lucru nu este posibil, obiectivul este acela ca adolescentul/ adultul să se poată îngriji astfel încât aparținătorii să poată lucra.

Un alt obiectiv al intervenției asupra adolescenților speciali este dezvoltarea abilităților sociale.

Obiectivul acestor programe este ajutarea adolescenților să dobândească și să interpreteze semnalele sociale din partea celorlalți astfel încât să poată să-și moduleze comportamentele într-o varietate de situații și cu diferite persoane.

O componentă a abilităților sociale este reprezentată de teoria minții.

Teoria minții este abilitatea de a recunoaște și înțelege gânduri, credințe, dorințe și intenții ale persoanelor din jur pentru a-și modula comportamentele și a anticipa comportamentele celorlalți.

În cadrul grupurilor de lucru avem ca obiectiv dezvoltarea abilitatilor sociale și de autoservire, prin exersarea în mediu real a acestora.

 

   Grupuri de socializare
 

   Terapia de grup se adresează exact acelor abilități care în spectrul autist sunt deficitare: abilitățile interacțiune și comunicare socială, reciprocitatea socio-emoțională și comportamentele, ceea ce face ca programele de lucru în grup să fie parte integrantă a programelor de terapie ABA. Terapia de grup vine ca o continuare firească la activitățile 1:1.

Activitățile se fac în grupuri mici iar copiii sunt selectați în funcție  de vârstă, abilitățile verbale și sociale și aspecte emoționale.  

La noi, grupurile au două structuri:

 - Grupuri mici, unde fiecare copil este însoțit de un terapeut;
 - Grupul mare, unde numărul copiilor este mai mare decât numărul terapeuților.

 

Ce beneficii au copiii în urma activităților de grup?

Printre beneficiile participării la acticitățile în grup enumerăm:

  - Copiii vor învăța să funcționeze cu distractori în fundal
  - Vor exersa funcționarea după regulile sociale
  - Au șansa să învețe să interpreteze gesturile celorlalți
  - Se reduce anxietatea socială
  - Se dezvoltă empatia, tendința de a ajuta și de a împărți
  - Le crește încrederea în forțele proprii
  - Copiii se distrează

 

   Neurofeedback ILF
 

  Antrenamentul neuronal prin neurofeedback este o terapie validată de zeci de studii științifice care relevă eficacitatea acestei terapii și deși nu este o abordare nouă, cercetările sunt încă în plină desfășurare.

   Neurofeedback are ca obiectiv schimbarea modului în care creierul răspunde la stimulii din mediu și este folosit în tratarea epilepsiei, anxietății, depresiei, tulburărilor de somn, migrenelor, simptomelor autismului, burn-out-ului, stresului posttraumatic, managementului durerii, îmbunătățirii performanțelor muzicale și sportive și a altor tulburări mintale și desi nu este un tratament universal, îți dovedește eficacitatea în cazul multor pacienți.

Neurofeedback este o procedură noninvazivă care măsoară undele cerebrale și oferă creierului feedback în timp real despre propria funcționare.

 

1. Ce este? Ce face? La ce e bun?

Neurofeedback este un tip de terapie care în unele situații funcționează singură, în alte situații este adjuvantă, asta înseamnă că unele condiții își găsesc rezolvarea în neurofeedback iar în foarte multe cazuri potențează efectul celorlalte terapii.

De exemplu: acolo unde avem un copil cu epilepsie, în urma ședințelor de neurofeedback medicul psihiatru i-a permis scăderea dozelor de medicamente, acolo unde avem un demers logopedic, poate facilita procesul de emisie a sunetelor/ însușirea limbajului spontan, unde avem terapie cognitivă, se observă o mai mare disponibilitate pentru învățare, unde există migrene care nu răspund la medicație, în urma ședințelor migrena se atenuează/ răspunde la medicație sau chiar dispare.

 

2. Cum funcționează neurofeedback?

În tipul de neurofeedback pe care noi îl practicăm (Neurofeedback ILF), considerăm că fiecare creier are pattern-ul propriu de funcționare, prin urmare nu încercăm să aducem undele cerebrale în anumite valori exacte ci îi permitem creierului să își găsească propriul ritm de funcționare, cu propriile valori optime de funcționare.

În funcție de pozițiile electrozilor, urmărim să calmăm sistemul nervos deoarece foarte multe dintre problemele care apar, sunt pe fondul anxietății, o stare de neliniște și de funcționare perturbată a sistemului nervos.

Beneficiarii trebuie să știe că primele ședințe sunt dedicate găsirii frecvenței optime de antrenament, asta însemnând că se poate ca după o ședință simptomul să se intensifice, aceasta fiind un indicator că trebuie ajustată frecvența, sau sa se calmeze, asta însemnând că suntem aproape sau chiar pe frecvența optimă de antrenament.

 

3. Cât durează acest demers? Cât durează o ședință?

În funcție de obiectivul/ obiectivele beneficiarului, pot fi nevoie de 10 ședințe, de 50 sau sute. În cele mai multe cazuri, îmbunătățiri se văd chiar dupa prima ședință iar în cazurile severe rezultatele se lasă așteptate și 20 de ședințe. Neurofeedback este un tip de antrenament mental, o funcționare optimă a creierului care nu se face într-un număr fix de ședințe, ca și cum dintr-un punct persoana nu mai beneficiază de pe urma ședințelor deși în unele demersuri se practica pauza de la terapie pentru a verifica capacitatea creierului de a  menține starea de funcționare optimă în absența acestor ședințe.

Fiind o terapie neinvazivă, nu încape în discuție o supradozare.

Beneficiarul stă conectat la electrozi 30`/ ședință, durata întregii ședințe fiind de 40- 45 min.

 

4. Este eficient pentru  mine/ copilul meu?

Neurofeedback nu vindecă sau nu se adresează diagnosticelor ci simptomelor: de exemplu un copil cu autism poate avea selectivitate alimentară, constipație, comportament hiperkinetic, anxios, pe foncul anxietății apar comportamentele de retragere socială, autostimulări etc., poate avea tulburări de somn, nu inițiază sau nu întreține conversații, deși ei toți sunt capabili de o iubire extremă, uneori nu știu cum să o exprime etc. Neurofeedback se adresează acestor componente ale autismului și nu diagnosticului în sine. Astfel că în timpul și în urma unui asemenea demers, părinții ne-au raportat următoarele: ”în week-end a încercat lasagna”, ”zilele trecute m-a strigat și m-a întrebat unde sunt”, ”a început să aibă scaun fără microclismă”, ”zilele trecute am fost în parc și a mers direct la copii și s-a jucat frumos”, ”a scăzut agresivitatea”etc

Ca formulare a unui răspuns exact la această întrebare, neurofeedback se adresează oricărei ființe umane, deoarece prin acest tip de intervenție se urmărește îmbunătățirea unei funcții pe care fiecare creier o are și o practică mai mult sau mai puțin eficient: autoreglarea funcționării.

Pentru creier, neurofeedback este ca atunci când ne uităm în oglindă, vedem că suntem murdari pe frunte si reglăm acest lucru. Cu ajutorul acestei tehnologii, creierul are oportunitatea să se vadă funcționând având ocazia să corecteze tulburările de funcționare.

 

5. Minim câte ședințe pe săptămână, maxim câte?

Recomandarea generală este de minim 2 ședințe/ săptămână, maxim 2 ședințe/ zi, în funcție de severitatea problemei și de disponibilitatea beneficiarului.

 

© 2019 Copyright by Medici-romania.ro